Video


Περισσότερες

Μήπως πάμε σε υπερπαραγωγή φρούτων;

Ένα άρθρο του : spagric | 12 Μαρτίου 2011 | 0 Σχόλια
Η κατάργηση των επιδοτήσεων στον καπνό και τα τεύτλα, τα μειωμένα κέρδη στα σιτηρά και τα βαμβάκια, έχουν οδηγήσει πολλούς αγρότες στην αναζήτηση νέων καλλιεργειών με σκοπό την αύξηση του εισοδήματος τους. Όμως μήπως αυτό επισύρει κινδύνους για την σταθερότητα των ελληνικών εξαγωγών και τιμών των γεωργικών προϊόντων; Υπάρχει κάποιος κρατικός φορέας που να παρακολουθεί την τάση στον γεωργικό τομέα;

Η επαφή μας με τους παραγωγούς αλλά και οι δικές μας αυτοψίες μας οδηγούν σε μερικά συμπεράσματα που δεν είναι θετικά για την ελληνική γεωργία. Η εναλλαγή πολλών από τις παραπάνω καλλιέργειες γίνεται κυρίως με δενδροκομικά είδη (φρούτα), μανιτάρια, σαλιγκαροτροφία και φωτοβολταϊκά. Από αυτές τις κατηγορίες ξεχωρίζουν τα δενδροκομικά είδη, διότι η φόρτιση του συγκεκριμένου τομέα είναι μεγάλη. Ακτινίδια, ροδάκινα και κεράσια φυτεύονται συνεχώς. Τεράστιες εκτάσεις έχουν γεμίσει με δέντρα.

Τι γίνεται όμως μετά το φύτεμα. Υπάρχουν σημαντικά ερωτήματα που δεν γνωρίζουμε αν μπορούν να απαντηθούν. Υπάρχει κάποια βάση δεδομένων με τα είδη και τις ποικιλίες που έχουν φυτευθεί κατά στρέμμα; Υπάρχουν οι κατάλληλοι ψυκτικοί θαλάμοι και οι εγκαταστάσεις τυποποίησης και μεταποίησης ώστε να δεχθούν τόσο μεγάλη παραγωγή; Υπάρχει η εξωστρεφείς αγροτική πολιτική για την αύξηση των εξαγωγών; Υπάρχει η τεχνογνωσία από τους παραγωγούς που βάζουν δέντρα πρώτη φορά για την ανάπτυξη συστημάτων ολοκληρωμένης διαχείρισης;

Τα παραπάνω ερωτήματα είναι μερικά από τα χιλιάδες που εγείρονται. Δυστυχώς εδώ στην Agro-help πιστεύουμε ότι η κατάσταση θα ξεφύγει σε λίγα χρόνια, καθώς υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι που ελλοχεύουν για την ελληνική γεωργία.

Η υπερπαραγωγή θα ρίξει τις τιμές και τα εισοδήματα των γεωργών, οι οποίοι θα είναι έρμαια των εμπόρων και του καιρού. Χιλιάδες τόννοι προϊόντων θα παραμένουν στα χωράφια χωρίς να ξέρει κανείς ποιος θα τον αποζημιώσει.

Θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει άμεσα χάραξη στρατηγικής που να συμπεριλαμβάνει τα νέα δεδομένα. Να εφαρμοστούν συστήματα ολοκληρωμένης διαχείρισης παντού. Να διαφημιστούν τα ελληνικά προϊόντα και πάνω από όλα να διαφυλαχτεί η ποιότητα που είδη έχουν τα προϊόντα μας.
Κατηγορίες :

Διαφημιση

Δεν υπάρχουν σχόλια: